Första gången på länge nu

Nu tidigt imorse kände jag lite halsont och vaknade av det. Första gången på över ett år nu. Minns inte när jag var förkyld senast. Det har säkert med att göra att vi var på en buss till Eskilstuna, satt på en föreläsning med nästan 60 pers eller något, och att jag sovit så lite senaste natten. Dessutom inte gurglat rent mun och hals efteråt.
 
Jag gillar inte att vara förkyld, känner mig som en segpropp, så därför började jag genast kl.7 med att dricka Echinacea brustablett. Sen dess har jag druckit det ca varannan/var tredje timme och även c-vitaminbrus för att verkligen kämpa bort halsont. Jag har ingen lust att bli förkyld nu. Det har faktiskt gått ganska bra och jag har inte lika ont i halsen som tidigare, även om jag inte hade så ont då heller.
Hoppas det försvinner helt under dagen.
 
Idag ringde ett nummer. Jag tvekade med att svara för det var ett konstigt nummer. Men till slut svarade jag och då hade de hunnit lägga på. Nu när jag sökte på numret så verkar det vara ett bluffnummer. Andra har kommenterat att numret sagt att de är finalister till iPhone 6 eller IKEA presentkort. Det låter bara helt skumt så tur att de hann lägga på! Jag har nixat mitt mobilnummer för länge sen nu så det är konstigt när såna här nummer ringer mig. Då blir jag ju tveksam om jag borde svara för ibland ringer det från nummer jag inte har i mobilen och så visar det sig vara viktigt.
 
Jesús och jag har gått på bio i fredags, vi såg den svenska filmen "Hallonbåtsutflykten". Vi hade sett trailern några ggr tidigare på bio, och nu när vi kände för bio så valde vi den filmen. Filmen var rolig och underhållande! Samtidigt får den en att tänka lite på sin identitet och hur lätt det är att tänka "gräset grönare på andra sidan", när det kanske bara förblindar en från att se det som finns framför en.
 
Våra vänner som vi var på babyshower hos har fött en söt dotter! Åh det är helt underbart vad livet kan ge! Tänk att de nu har en liten bebis i famnen nu! Helt otroligt! Är så glad för deras skull! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!