Helgen är över, igen.

Ibland går tiden lite väl fort känns det som. Även om jag försöker att leva i nuet så är det inte alltid som det verkar bli så. Eller så går tiden fort, att det finns så mycket att göra?
 
I helgen var jag i Örebro för att träffa några utbytesstudenter. Det var verkligen härligt väder då. Solen sken, det var behagligt ute och det enda som var, var att det var lite synd att vi satt inomhus. Träffen gick bra, och jag var helt slut efteråt. Men tyvärr missade jag och en till student tåget precis framför ögonen på oss. Tur var fanns det en buss som körde till Västerås en timme senare än tåget. Så vi köpte bussbiljetter, gav oss ut på jakt efter något att äta och sen satt vi på bussen hem.
Under vårt "sökande" såg vi en stor anka gjort på däck. Det var kul! Och en bit bort låg slottet. Den var verkligen fin i höstsolen.
 
 
 
Igår vände vädret om totalt, regn hela dagen. Men det var lite mysigt. Jesús och jag strosade omkring i stan lite och tittade på olika butiker. Sen satte jag mig hemma och försökte bli klar med ett PM inför veckans seminarium.
 
Igår var det mamma och pappas 30:e bröllopsdag! Och pappa är i Bulgarien... men han var gullig och ringde mamma på morgonen för att gratta varandra :) Jag märkte att mamma blev väldigt glad av det när jag pratade med henne i telefon på kvällen. Hon trodde väl att pappa skulle "glömma bort", men man ska inte underskatta någon haha.
 
Nu ska jag nog återgå till att plugga vidare, läsa bok och sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!