Tentadags igen då

Sitter hemma nästan hela denna vecka. För att det är tenta nu. Känner hur min syn blir sämre och sämre för varje timme som jag sitter inne, framför datorn, med en utsikt som inte låter ögat nå längre än till närmaste grannhuset...
 
Det är inte så svåra uppgifter den här gången, men redan idag har vi påbörjat nästa kurs. Jag kommer att vara upptagen hela helgen och vi ska lämna in på måndag, så jag har verkligen lagt på ett kol här och jobbar frenetiskt. Känner att jag snart kan börja lugna mig lite, är glad att det bara är torsdag, jag har alltså även imorgon på mig att skriva ihop det sista av tentauppgifterna. Ena är i princip klar, kommer att kolla igenom för att se om jag kan avancera det lite mer. Den andra är snart klar, jag har fått ihop grunden och den behöver också avancera lite mer.
 
Den här veckan har jag känt att den sociala biten i mitt liv inte nått så högt, känner mig som ett barn som inte fått berätta vad en känner och tänker och gjort. Det har lett till att jag känner mig nedstämd och allmänt frustrerad. Och jag får inte något utlopp av det heller.
 
Jag har idag ringt till vår fastighetsägare för 3:e (läs 4:e) gången nu om lampor och illaluktande våning. Våra spotlights har inte funkat sen vi flyttat hit, men de har jag bara ignorerat till i maj, då ringde jag första gången (därför 4 ggr). Inget hände och jag ringde igen för att se vad som hände. Han kom o kollade, elektrikern behöver komma skrev han på en lapp. Inget hände, jag ringde för 3:e gången för att säga att kökets lysrör flimrar och badrumsdörren knarrar. Inget hände, och idag ringde jag för 4:e gången, om att lysröret nu gett upp igår kväll och att det luktar ren spya utanför våra hissar. Jag behöver bokstavligen hålla andan för att klara mig att gå till och från hissen. Sjukt! Det har luktat såhär HELA veckan!
 
Och nu är jag väldigt less på fastighetsägaren, det händer liksom inte något. Jag kan tänka mig att jag får ringa ännu en gång nästa vecka....
Och den senaste timmen har grannen haft vänner som skriker och hoppar och gör massa oljud....Störande. Jag ska som sagt aldrig bo i en lägenhet längre!!
 
Dessa små pajer gjorde jag i måndags, när jag tänkte på annat än tentan:
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!