10 minuter

Sen torsdags har jag varit i Sthlm. Dels för att vi hade planerat in en pralinkurs, som tyvärr flyttades fram en månad, och dels för att vi ska på inflyttningsfest (idag), och även dels för att jag behöver material till vårt 10 min tal/föredrag till skolan. Passade även på att använda lite bio-poäng och vi gick o såg "Magic in the Moonlight" på Söder, en mysig biograf! Filmen var charmig så det passade jättebra ihop.
 
 
Den här helgen är full med grejer, vilket jag ändå gillar. Trots det har jag hunnit göra klart en av två tentauppgifter, som iofs är ganska kort och inte så komplicerad. Och nu sitter jag och håller på att fixa 10 minuters talet. Mitt tal kommer denna gång, till skillnad från mitt 3 min tal, att handla om min pappa. Det är en historia om när han var precis i min ålder och vad som hände då. Till det har han fått berätta för mig, även om jag kan historien i helhet, i detalj vad som hände osv. Och med det har jag även kollat på foton. Inser där att både min pappa och min mamma var väldigt stiliga av sig. De är det fortfarande, men på fotona ser man det verkligen. Nästan så att jag borde anstränga mig lite själv o piffa upp mig emellanåt :P
 
I torsdags och igår har Nicky tävlat sin andra Junior Grand Prix tävling. Igår satt vi framför TV:n med YouTube inkopplat och kollade. Den här gången gick det riktigt bra! Jag vet att han kan göra bättre, men det räckte till en 9:e placering! Så himla roligt!! För det får han ISU-poäng (International skating union) som räknas till världsrankingen. Och förhoppningsvis även en riktig boost till honom som ska räcka till övriga säsongen!
 
 
 
Inatt har jag lidit av huvudvärk, på vänster sida denna gång. Aldrig blir jag förvånad över huvudvärk. Eller är det migrän? Ingen aning. Men trots att jag var så trött igår kväll så fick jag ingen ro till sömn. Fick gå upp och ta en värktablett, vilket hjälpte till viss del. Men som vanligt hade jag ont lite på morgonen också. Nu såhär på eftermiddagen har jag fortfarande lite spänningar. Hoppas att det går över, för ikväll ska vi på inflyttningsfest. Vill ju vara hyfsat pigg då. Ska iaf bli roligt att träffa alla vänner igen!
 
Nu ska jag återgå till mitt 10 min tal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!