Veckan springer iväg

Det känns så iaf. Nyss var det helg, nu är det veckoslut igen. Vad hände med veckodagarna?
Jag gillar helger, men samtidigt känns det som att tiden bara springer iväg när det känns som att jag nyss hade helg? Det kanske blir så när vi inte har skola varje dag, när det är tomma dagar mellan skoldagarna. Okej, nu ljuger jag, det är inte tomma dagar, jag har åkt till Eskilstuna för ett möte, jag har varit här och var och gjort grejer under dessa dagar också. Men ändå så kan det kännas som att det går lite för fort. Har iaf hunnit med några power-walk promenader med Josefine :) Det blir roligare och man får tid till att träffas och prata osv när man går pws tillsammans. Och så har vi förstås röstat, i samma veva med en pw.
 
 
 
Denna helg är en jobbhelg för mig. Imorgon åker jag tillbaka till Sthlm och redan samma eftermiddag kommer jag att stå på isen och jobba. Både lördag och söndag morgon är det jobb. Kommer att vara slut efter bara förmiddagarna. Men kul är det iaf och jag är glad att jag kan fortsätta jobba såhär med konståkning samtidigt som jag pluggar på annan ort.
 
Jag märker hur vi närmar oss vårt mål: examen. Våra samtalsämnen börjar rikta sig mot framtiden, vi diskuterar hur man kan göra härnäst, vilka jobb vi vill söka till osv. För mig är det både kul och tråkigt. Kul för att det känns som att jag kommit någon vart. Tråkigt för att vi kommer att flytta till olika delar av Sverige och det blir svårare att träffas.
 
Helt annan sak, nu har jag introducerat menskoppen till mina vänner. Eftersom jag haft sommaren på mig att prova denna uppfinning känner jag att jag nu kan introducera den till andra med egna erfarenheter. Just också för att jag själv var skeptisk innan jag provade, så känner jag att jag kan se dess positiva egenskaper. Det är en bra uppfinning och jag hoppas att fler kan ta del av den. Sen menskoppen känns mensen så mycket lättare och mer lätthanterligt än förut!
 
Förra helgen fick jag en fin och god present från Jesús, en ask med massor av goda praliner från det godaste stället jag vet, Mälarchocolaterie! Jag har provat praliner från olika ställen, men ingen slår Mälarchocolaterie ännu. Och de har så fina praliner. Alla är kvadrater med olika smaker och för varje smak är pralinen märkta på olika fina sätt. Framför allt är pralinerna smakfulla och väldigt lätta. De är liksom inte tunga i smaken. Det gör dock att man kan äta många utan att tröttna haha.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!