Ögat... D;

Sen igår har mitt vänsta öga åkt på en ögonlocksinflammation (yes, jag googlade...). Innebär att endast ögonlocket är inflammerat. Tack o lov egentligen, för annars hade jag inte kunnat ha linsen i ögat (visserligen ska man skippa linsen helt egentligen), annars är jag bokstavligen nästintill blind och då kan jag inte fungera som en vanlig människa tyvärr. Ja, jag har tänkt på att göra någon laseroperation, men jag har väntat dels för att jag känner att jag borde gå upp i ålder innan dess, och för att jag inte kollat upp något kring det. Men ja, jag har tänkt på det här i säkert 10 år nu.
 
Ögonlocksinflammation. Jag ser ut som att någon slagit mitt öga fast typ bara lite. Tack o lov har jag inte haft skola (har imorgon) så jag har inte behövt sminka mig eller gått ut mer än till matbutiker. Det gör ont, konstant, speciellt när jag blinkar...vilket är typ hela tiden...
Och jag som ska till skolan imorgon, Globen imorgon med Therese, och så ska en vän från Japan komma just på lördag! Och jag ser ut som någon som slagit mig. Här blir det inte många bilder på mig den kommande helgen... :(
Föll sig väldigt olägligt tycker jag.. Får se om jag kan fixa något med smink... men det bästa är att vara utan smink och linser för att det inte ska bli långdraget... usch...
 
Till lite bättre tankar. Igår började EM i konståkning i Globen. Satt förstås framför TV4 play istället. Men det var kul ändå och jag skulle ändå inte orka åka fram och tillbaka överallt. Kanske hade gjort det om det varit VM...
Igår gjorde Majorov ett ganska bra åk trots skada. Håller tummarna för honom imorgon, då ska vi se honom i Globen!
Idag åker systrarna Helgesson, hoppas att det går bra!
 
 
 
Under den här tiden sitter jag förstås o pluggar, vi läser en bok i veckan och dessutom skriver 2 sidor kring argument för och emot författaren. Så det är mycket tankeverksamhet den här kursen. Men vad gör man inte för en av de bästa lärarna vi haft?? :P
 
Blommor från min käresta <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!