mini throwback

Efter tentan märkte jag hur dålig min syn blivit. Jag ser oskarpt och måste anstränga mig för att kunna se något tydligt. Exempelvis när jag kör bil behöver jag anstränga min syn för att se vad det står på skyltarna. Tråkigt nog. Måste kanske sträva efter att göra någon form av ögonoperation inom några år. Sparar ihop lite halvhjärtat nu, men kanske borde lägga undan några slantar för att kunna utföra en sån operation inom en snar framtid... Usch, jag hatar ordet operation och att göra det med sina ögon är en av de värsta tänkbara för mig. Men om jag ändå lägger ner massa pengar på linser och börjar bli trött på att ögonen lätt blir torra pga linser så är det nog dags att ta nästa steg...?
 
Nu händer det grejer samtidigt, jag söker jobb, bostad och pluggar samtidigt. Det blir en del spretande i tankarna känner jag. Plugg är indelat i minst två stora områden, ett är den vanliga kursen som går och det andra är C-uppsatsen. Tur nog har jag hittat en ny partner att skriva med och vi har börjat komma igång med vårt projekt. Det kommer nog gå bra, men tiden innan saker börjar falla på plats är verkligen inte så rolig.
 
I lördags åkte Victoria och jag och hälsade på Karina o hennes lilla Natalie! Åh det var bebismys på hög nivå och hon är en så glad liten tjej att hon sprider glädje så rummet blir helt fullt!! Måste erkänna att jag blev bebissugen när jag träffade dem...! Vi fick också se bilder på när hon hade fötts och den första tiden. Så fina bilder de hade och jag laddades med massor av kärlek när jag hade varit hos dem! Riktigt mysigt var det!
Vi åkte sen vidare till Mia ute på landet, ja bokstavligen. De har flyttat till ett radhus och det var kul att få se hur de bor nu. Eftersom det verkligen var ute på landet så var det ett lugn runtom och jag förstår att det ger en helt annan känsla av vardag när man bor på landet.
 
Nicky har valt att åka till Junior-VM och imorse tog han planet till Tallinn. Jag hoppas att han får en glädjefylld upplevelse de närmaste dagarna och att han lär känna massor av andra!
 
Jag och Jesús kommer att åka en kort sväng till Kanarieöarna på söndag för att koppla av och ladda på med sol och värme och energi. Passar på innan jag får det riktigt hektiskt. Båda har aldrig varit där och jag minns bara hur klasskompisar pratade om Kanarieöarna när det var hett på 90-talet. Nu får jag själv åka o se vad det var som lockade svenskarna dit ;)
 
Valparna hos Victoria :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!