Våren dundrar fram!

Nu ser jag att det var ett tag sen jag skrev sist...!
Vi åkte till Gran Canaria,och flyget dit innebar 6 timmar av en rad partytjejer under 25 år som bokstavligen förfestade på planet hela vägen fram...! De satt på raden framför oss, 3 tjejer. Framför dem satt turligt nog (för dem) 2 yngre killar, och så vi bakom dem. Så de hade turen att det var unga runtom dem. Musik ur mobilen, vinflaska efter vinflaska satt de o drack och tjoade högljutt och vi satt ungefär i mitten av planet.
Fram mot slutet av resan började de att snacka med killarna framför dem och med oss, de var nog uttråkade till max och behövde få lite annat att göra, och att de var lite fulla också o kunde göra lite som de ville. De var faktiskt roliga o prata med och var trevliga, även om det blev tröttsamt att höra dem hela tiden under flyget.

Väl framme tog vi en taxi till hotellet. Taxichaffisen berättade lite om ön och hur det är där vi kommer att bo osv, vi fick mycket bra info om ön och så. Det sköna är att de pratar spanska på ön, visserligen med någon slags dialekt, men Jesús kunde ändå kommunicera med dem utan större problem vilket underlättade för hela resan. Det fanns några ord som var annorlunda än riksspanskan. T.ex. säger de "guagua" till buss.

Måste säga att det var verkligen härligt där! Sol, hav och värme <3 Bästa som finns!
Vi gick runt mycket och försökte lära känna staden mer eller mindre, Las Palmas. Vårt hotell låg en bit bort från stränderna, men samtidigt låg den bra till för vi var nära stadskärnan. Det fanns en lång shoppingväg som också ledde till gamla stan. Och hotellet låg precis vid bussterminalen vilket var toppen för därifrån tog vi buss till stranden och även tillbaka till flygplatsen utan problem.

Jag insåg där att jag ÄLSKAR palmer!! De är så vackra!!

Den här resan fick symbolisera flera saker, både att det var vår första flygresa tillsammans, vi firade 4 år tillsammans och att Jesús jobbat exakt 1 år på sitt jobb. Samt lite lugn före stormen för min del som snart ska börja med C-uppsatsen på riktigt, slutspurten för utbildningen.
Visserligen hade jag oturen att lida av huvudvärk/migrän orsakat av mens, men andra hälften av resan mådde jag bra ändå.

Har en stark känsla att vi kommer åka tillbaka fler gånger, antingen till samma ö eller de andra öarna.

Kan dock tillägga att det var bokstavligen kaos dagarna innan resan för att Norwegian som vi skulle flyga med hade haft strejk i en hel vecka och vi var så osäkra på om flygen skulle gå. Vi sökte för andra flyg och andra reseorter för att kunna få ihop det. Men till slut fick vi reda på att flygen till och från vissa länder och städer, däribland Spanien, skulle vara ganska så säkra biljetter. Därför vågade vi till slut (dagen innan) ändå bestämma oss för att flyga dit, trots att det fanns en risk att vi kanske inte skulle kunna ta flyget hem. Tur nog gick allt som det skulle, men på flyget hem fick vi åka på ett inhyrt flyg som var större och blev nästan fullt då både folk som skulle till andra städer inom Sverige fick åka med till Arlanda, och jag tror att även de som skulle till Finland fick åka med till Arlanda. Vi hade tur, men en stor del hade lite mindre tur med flyget tillbaka hem. Jag är glad att det ordnade sig till slut ändå, med tanke på att vi nästan höll på att skippa hela resan.